October 30, 2004

r58baran@yahoo.com
مزاياي دانشگاه مجازي

- عدم نياز به حضور فيزيكي استاد و دانشجو در كلاس درس ، كه خود باعث كاهش هزينه هاي لازم براي ساختمان سازي مجتمع هاي دانشگاهي مي گردد.
همچنين در شهرهاي بزرگ منجر به كاهش رفت و آمد و در نتيجه كمتر شدن بار ترافيك شهري و آلودگي هوا مي شود.

- كليه امور بانكي از قبيل دريافت شهريه و هزينه ساير خدمات آموزشي از طريق كارت اعتباري يا فيش بانكي صورت مي گيرد.

- برنامه ريزي ، زمانبندي و حتي استخدام اساتيد و نيز پرداخت هزينه تدريس از طريق اينترنت


- كليه امور ثبت نام ، كنترل مدارك ، انتخاب واحد و بررسي پيشنيازها، بررسي وضعيت درسي دانشجو،ارائه امكانات كمك آموزشي،برگزاري امتحانات، ارائه كارنامه و مدرك تحصيلي و … نيز از طريق اينترنت صورت مي گيرد.

- دانشگاه مجازي باعث مي شود ،دانشگاه همواره در دسترس باشد.
به طوري كه دانشجو مي تواند حضوري online ويا offline در كلاس درس داشته و به راحتي با استاد مربوطه ارتباط برقرار كند ، به مباحثه و طرح سئوالات درسي خود بپردازد.
و اين يعني عدم وابستگي دانشگاه و كلاس درس به زمان خاص.

- همچنين دانشجو مي تواند از كتابخانه هاي اينترنتي موجود در دانشگاه مجازي استفاده نمايد و به آرشيو متنوعي از مقالات،كتب و منابع درسي دسترسي يابد.

- افزايش كيفيت ارائه دروس ، به اين نحو كه ، در دانشگاه واقعي درس توسط يك استاد ارائه مي شود ، در صورتي كه در دانشگاه مجازي دروس توسط تيم هاي مجرب آماده شده و دانشجو مي تواند به دفعات در جلسه درس حاضر شده و مطالب را مشاهده نمايد.
- دانشگاههاي واقعي به سبب محدوديت امكانات مكاني و … تعداد محدودي دانشجو را از طريق آزمونهاي مختلف مي پذيرند در حالي كه دانشگاه مجازي اين محدوديت را نداشته و تمامي افراد علاقمند به تحصيل شانس ادامه تحصيل در دانشگاه را خواهند يافت.

- امكان استفاده از اساتيد مجرب دانشگاه هاي مختلف .

- كاهش تعداد پرسنل دانشگاهي.

- تسريع در انجام مراحل اداري از قبيل ثبت نام و برگزاري آزمونها.

No comments: