April 7, 2004

بهار 1383

The Grand Memar Award

سومين دوره جايزه بزرگ معمار به بررسي ساختمانهاي عمومي ساخته شده پس از انقلاب اختصاص داشت و در بين طرحهاي ارسالي 6 طرح در 4 رتبه انتخاب و معرفي شدند.

ساختمان كانون وكلاي ايران اثر هادي ميرميران رتبه اول اين مسابقه را كسب كرد.
اين اثر به دليل نماي شاخص و تقسيم مناسب سطح فضا و برخورداري از انسجام لازم به مقام اول نايل شده است.



رتبه دوم مسابقه مشتركا به دو طرح دفتر مركزي شركت لوله اهواز اثر مهندسان مشاور آژند شهر و ايستگاه مترو آزادي اثر مهندسان مشاور همگروه اختصاص يافت.
از جمله دلايل انتخاب اين دو طرح مي توان به طراحي مناسب كف و ديوارها و ايجاد فضاي سرگرم كننده و متناسب با كاربري ايستگاه مترو از يك طرف و توجه به جزئيات معماري و ايجاد ارتباط بين داخل و بيرون در شركت لوله اهواز اشاره كرد.


مجموعه ورزشي اسب سفيد اثر دفتر اسماعيل طلايي و همكاران رتبه سوم اين مسابقه را كسب كرده است.
اين بنا با ايجاد عملكردهاي مناسب براي يك فضاي گذران اوقات فراغت از نظر جزئيات فني و هنري اثري قابل توجه شناخته شده است.


رتبه چهارم اين مسابقه نيز به طور مشترك به دو طرح مركز همايشهاي سعادت آباد اثر دفتر معماري هسته طراحي به دليل سازماندهي مناسب فضاي داخلي و نماسازي برجسته و طرح ساختمان سراج اثر بهرام شكوهيان به دليل معماري ساده و قابل توجه اختصاص يافته است.



شايان ذكر است به برنده اول اين مسابقه نشان معمار 82 لوح تقدير و يكصد ميليون ريال اهدا شد و برندگان دوم تا چهارم نيز لوح تقدير دريافت كردند.
جايزه ويژه سوپرپايپ امسال نيز براي بهترين طرح و اجراي تاسيسات مكانيكي در نظر گرفته شده بود كه هيچ يك از طرح هاي ارسالي شايسته احراز اين جايزه شناخته نشد

No comments: