May 8, 2004

بهار 1383

r58baran@yahoo.com

وبلاگ چيست؟
وبلاگ محيطي است که به شما امکان انتشار ايده ها، افکار و ديدگاههاﯼ خود، همانند يک روزنامه نگار را مي دهد. احتياجي نيست که يک مقاله و يا داستان طولاني بنويسيد، بلکه يک وبلاگ نويس ذهنيات خود پيرامون مسايل مورد علاقه اش را ارائه مي کند، بدون اينکه اين ايده ها به طور کامل بررسي شده باشند يا مثلاً از لحاظ دستورﯼ يا زيبايي جمله در حد عالي باشند. عاملي که باعث محبوبيت و رشد سريع پديده وبلاگ در ميان کاربران اينترنت شده است، راحتي استفاده از اين ابزار مي باشد. با استفاده از سيستم هاي موجود وبلاگ، بدون نياز به صرف وقت و هزينه براي طراحي کامل يک سايت اختصاصي، تنها با پر کردن چند فرم تحت وب مي توانيد شروع به نوشتن مطلب در قالب يک ســايت اختصاصي کنيد.
در حال حاضر سايتهاي اينترنتي مانند www.blogger.com سرويس هاﯼ وبلاگ رايگان را ارائه مي دهند که استفاده از آن براي کاربران ايراني با مشکلاتي همراه است. مناسب نبودن قالبهاي (template) موجود، عدم وجود اديتور سازگار با زبان فارسي، مشکل تبديل تاريخ ميلادي به خورشيدي و عدم وجود سيستم نظر خواهي از اين جمله هستند.

PersianBlog سايتي است مخصوص وبلاگ نويسان فارسي زبان که سعي دارد با ارائه ابزارهاي استاندارد، مشکلات کاربران وبلاگ نويس ايراني را حل نمايد. محيط کارﯼ، اديتور و سيستم نظر خواهي کاملاً فارسي و قالبهاي (template) قابل تغيير، نمونه اﯼ از امکاناتي است که اين سايت براي علاقه مندان فراهم آورده است.

از ديگر مزيتهاي سايت PersianBlog متمرکز نمودن وبلاگ نويسان فارسي زبان در يک سايت و در نتيجه افزايش بينندگان اين وبلاگها است.

منبع:http://www.persianblog.com

No comments: