June 8, 2004

بهار 1383

r58baran@yahoo.com

جام جم آنلاين/ استفاده از ريزتراشه ها به جاي کارت اعتباري

شايد زماني همه به اين فکر مي کردند که به جاي يک دسته کليد، يک دسته کارت اعتباري در دست خواهند داشت و همه کارهايشان از قبيل باز کردن در، سفارش غذا، دسترسي به حساب بانکي و... را از اين طريق انجام مي دهند.
اما يک مرکز تفريحي در اسپانيا هزينه هاي نوشيدني و تفريحات ارائه شده به مشتريان خود را از طريق ريزتراشه کاشته شده در زير پوست آنها، دريافت مي کند!
اين ريزتراشه در قسمتي از بدن قرار گرفته است و امواجي را به سمت اسکنر ارسال مي کند که در نتيجه دريافت اين امواج هزينه مربوطه به طور خودکار از شماره حساب مشتري کسر مي شود.
اين ريزتراشه موسوم به Verichip از سوي يک شرکت امريکايي طراحي شده و به سيستم تشخيص هويت فرکانس راديويي مجهز است.
با استفاده از اين سيستم جديد، از تشکيل صفهاي طولاني براي پرداخت پول امکانات مورد استفاده در مقابل اين مرکز تفريحي در بارسلونا پيشگيري مي شود.
با کاشتن اين تراشه زير پوست افراد، حتي نيازي به در دست داشتن دايمي آن نيز نخواهد بود.با نگهداشتن عضوي از بدن که حامل ريزتراشه است در مقابل اسکنر و فلش آن ، سيستم ، محاسبه هزينه را آغاز مي کند.
طراحان امريکايي اين ريزتراشه معتقدند در آينده مي توان از اين سيستم براي ذخيره کردن داده هاي امنيتي و پزشکي در بدن افراد يا به جاي کارت اعتباري استفاده کرد.
پس ديگر حتي به کارتهاي اعتباري هم نيازي نيست!

No comments: